poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Gulasz z dynią piżmową

Robiąc ostatnio zakupy natknęłam się na dynię piżmową. Nigdy wcześniej jej nie jadłam, ani nawet nikt mi o niej nie opowiadał i nie zachwalał. Gryzłam się z myślami chyba tydzień, ale stwierdziłam, że kupię i trzeba w końcu zjeść coś innego... Było warto! Choć dynia dość ciężko się kroi i obiera, to jest bardzo delikatna w smaku i gulasz był wyśmienity.



Składniki:
Mięso na gulasz pocięte na kwadraciki - 500g
1 dynia piżmowa 
4 ziemniaki
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 puszki pomidorów/passata
przyprawy: papryka, kumin, sól i pieprz
olej kokosowy

Przygotowanie:
Drobno posiekać cebulkę i czosnek i zeszklić na oleju kokosowym.
Dodać przyprawy: paprykę i kumin, chwilkę podsmażyć i dodać mięso i delikatnie obsmażyć. Po chwili dodać dynię i ziemniaki pokrojone w kostkę, zalać pomidorami i dusić około godzinę aż wszystko będzie miękkie. Doprawić solą i pieprzem wg. uznania. 

Nie zdążyłam zrobić zdjęcia kiedy patelnia była jeszcze pełna... no cóż, to chyba mówi samo za siebie :)


1 komentarz: