niedziela, 19 marca 2017

Pyszna, wilgotna babka cytrynowa. Jak zawsze bezglutenowa i prosta!


Dziś mam dla Was przepis na babkę cytrynową. W sam raz - zdążycie go wypróbować przed Wielkanocą :)

Oryginalny przepis był na bazie mąki pszennej, ale zamieniłam na zdrowsze odpowiedniki. Zmniejszyłam też ilość cukru, ale i tak babka wyszła słodka i pyszna.



Ważne przez przystąpieniem do pieczenia - wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową!

Składniki:
250 g masła
150 g cukru
4 jajka
340 g mąki (jaglana - tapioka - ryżowa w proporcji 1:1:1)
1 łyżeczka sody
sok i skórka z 1 cytryny
olejek

Przygotowanie:
Łączymy mąki z sodą, mieszamy i odstawiamy.
Masło miksujemy na najwyższych obrotach z cukrem. Do powstałej masy dodajemy po 1 jajku cały czas miksując. Stopniowo dodawać suche składniki. Na samym końcu dodać sok z cytryny, skórkę i aromat. Ja nie miałam cytryny, więc użyłam pomarańczy i też wyszło pyyyycha :) Dodałam sok z 1 połówki i kilka kropel aromatu.

Ciasto przełożyć do keksówki naciąć przez środek nożem żeby ładnie popękało.
Włożyć do piekarnika na 40-50 minut i 180 stopni.

Po upieczeniu zostawić na pół godziny w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.

 Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ale piękna !
    To jest moja inspiracja na babkę Wielkanocną, bo własnie cytrynową babkę zażyczył sobie mój chłopak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) u mnie babka zniknęła w 1 dzień :) Więc mam nadzieję, że Tobie również się uda i będzie Wam smakować.

      Usuń