środa, 21 grudnia 2016

Krem z buraka i soczewicy


W natłoku świątecznych zakupów nie zdążyłam zaplanować obiadu. W lodówce było jeszcze coś "od wczoraj", ale przydałaby się jeszcze jakaś zupa. Akurat byłam w Biedronce. W lodówce z warzywami znalazłam krem z buraka. Burak - super, będzie zdrowo. Biorę. Ale, ale... Sprawdzam skład: Woda, marchew 24%, soczewica czerwona 12%, ziemniaki, cebula, por, sól, olej rzepakowy, czosnek, przyprawy, ekstrakt z papryki. Ile za te 450 ml? Jakieś 5 zł. Może jednak zrobię sama?
Wzięłam buraka i marchew. Resztę składników miałam w domu. Wyszło jakieś 2 złote za garnek na 2 dni.



Składniki:

1 duży burak lub 2 małe
2 marchewki
pół szklanki soczewicy
cebula
olej kokosowy
sól
przyprawy: pieprz i tymianek/zioła prowansalskie

Przygotowanie.
Cebulkę zeszklić na oleju kokosowym. Zalać około litrem wody - w zależności jak gęstą chcecie zupę. Lepiej dać mniej - zawsze można dolać. Wrzucić posiekanego buraka i marchewki. Gotować  15 minut i dodać soczewicę. Gotować jeszcze 10 minut. Doprawić wg. własnego uznania. Zupę zblendować.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz