czwartek, 15 grudnia 2016

Jajeczne muffiny z quinoa i warzywami

Myślicie o szybkiej i meeeega zdrowej przekąsce? Już raz prezentowałam muffiny o smaku pizzy, ale to coś zupełnie innego. Pieczone w formie do muffinek, ale bez mąki. To właściwie warzywa zalane jajkiem. Wariacje są dowolne. W oryginalnym przepisie dodany był jeszcze tarty żółty ser - pewnie pomagał zlepić składniki, ale jajko też daje radę. Chociaż serek kusił...



Co dodałam?
1 tartą marchewkę
1 łodygę selera naciowego - zostało mi od wegańskiego spaghetti
1/2 pęczka pietruszki
trochę szczypiorku - bo akurat miałam w lodówce
1/4 czerwonej papryki
* szynkę - to jest opcjonalne - ja dodałam do połowy muffinek, tak, żeby skusić męża na coś zdrowego
1/4 szklanki quinoa (suchej)
2-3 jajka (3 jeśli nie używacie żółtego sera)

W przepisie który znalazłam była tarta cukinia zamiast selera, nie było papryki. Był za to tarty żółty ser.


Przygotowanie:
Quinoa ugotować wg przepisu na opakowaniu. W tym czasie pokroić i zetrzeć warzywa. Do warzyw dodać jajka i quinoa


Dokładnie wymieszać i nałożyć do foremek.


Piec 20-25 minut w temp 180 stopni.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz