poniedziałek, 25 lipca 2016

Muffinki o smaku pizzy

Już od 7 tygodni jestem szczęśliwą mamą małej księżniczki. Na nadmiar czasu nie mogę narzekać, ale w końcu udało mi się pokrzątać po kuchni i wypróbować nowy wspaniały przepis.

Czego najbardziej brakuje świeżo upieczonym mamom? Regularnych posiłków. Często maluszek jest tak absorbujący, że kiedy zaśnie wrzuca się w siebie coś na szybko, albo coś, co dzień wcześniej ugotował mąż. Albo sięga się po słodycze, batoniki itp. Ja unikam słodyczy i mogę się skusić co najwyżej na 2 kostki gorzkiej czekolady, ale w końcu wymyśliłam idealną przekąskę.

Wytrawne muffiny! Dziś zrobiłam o smaku pizzy, ale w planach już mam szpinakowe.



Przepis banalnie prosty - wystarcza na 6 muffinek.

Składniki suche:
100 g mąki gryczanej
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki oregano
1/2 łyżeczki bazylii
szczypta soli

Składniki mokre:
1/4 szkl. oleju
1/4 szkl. mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
1 jajko

Dodatki:
Tu panuje pewna dowolność. Ja dodałam:
1 plaster żółtego sera pokrojony na drobne kawałeczki (tak - pozwoliłam sobie na małe odstępstwo od diety)
salami pokrojone na małe kawałki
1/2 papryki czerwonej pokrojonej w kosteczkę
można dodać też pomidorki koktajlowe, ale akurat nie miałam.

Na 3 muffinkach na wierzchu rozsmarowałam keczup - i było pyszne.

Mieszamy osobno składniku suche i mokre. Suche dodajemy do mokrych i mieszamy. Do masy dodajemy resztę składników (zostawiamy kilka kawałeczków sera do ułożenia na wierzchu każdej babeczki) Mieszamy.

Nakładamy do foremek. Pieczemy 30 minut w temp. 180 stopni.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz