środa, 8 czerwca 2016

Bezglutenowa tarta z zielonymi szparagami

Będąc w sklepie wpadły mi w ręce zielone szparagi. Zupełnie spontanicznie kupiłam pęczek, choć nie miałam jeszcze pomysłu, co z nich zrobić. Szukając inspiracji trafiłam na mnóstwo ciekawych przepisów, jednak najbardziej apetyczna wydała mi się tarta!

Receptura jest zlepkiem kilku różnych przepisów. Efekt jednak przerósł moje oczekiwania - pycha!

Co najważniejsze - przepis jest w pełni bezglutenowy i bezmleczny.


Składniki:

Ciasto:
250 g mąki (użyłam 2 czubatych łyżek ziemniaczanej, 100 g ryżowej - reszta gryczanej)
1 łyżeczka soli
150 g zimnego masła
1 jajko
1 łyżka zimnej wody

Nadzienie:
3 jajka (można śmiało dać 4)
kilka plasterków szynki z indyka (opcjonalnie dla mięsożerców)
3 garście poszatkowanego szpinaku
szparagi
pokrojony pomidor malinowy, lub pomidorki koktajlowe

Przygotowanie:

Składniki na ciasto zagniatamy i odstawiamy do lodówki na 30 minut. Po tym czasie wałkujemy i wyklejamy foremkę na tartę. Jeśli ciasto będzie się kleić do wałka i stolnicy - podsypujemy mąką gryczaną.
Nie wiem, czy to charakterystyka kruchego ciasta, czy też wina mąk bezglutenowych, ale przeniesienie ciasta było dość trudne - trochę się poprzerywało i musiałam doklejać je palcami.
Nakłuwamy dziurki widelcem i pieczemy przez ok. 12 minut w temp. 200 stopni.
W czasie gdy tarta się piecze, przygotowujemy nadzienie.
Do miseczki wbijamy jajka. Kroimy szynkę i szpinak. Dodajemy do jajek i mieszamy. Myjemy i przygotowujemy szparagi i pomidora.
Gdy tarta będzie upieczona, wylewamy na nią masę jajeczną i układamy na wierzchu szparagi i pomidory.
Wkładamy do piekarnika na 25 minut i pieczemy w temp. 180 stopni.

Smacznego!




"Czas na szpinak 6!"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz