wtorek, 24 maja 2016

Wegańskie leczo

Od czasu do czasu dobrze jest zjeść obiad bez mięsa. Zaczynam dopiero czytać o dietach wegetariańskich, ale mam nadzieję, że z czasem uda mi się dojść do 3-4 wegetariańskich obiadów w tygodniu.

To leczo robiłam już kilka razy i smakuje nawet mojemu mężowi - zdeklarowanemu mięsożercy. Oczywiście, można dodać kiełbasę, jeśli komuś bardzo brakuje jej smaku, jednak w tej formie leczo jest bardzo sycące i niczego mu nie brakuje.


Składniki:
1 duża cebula
ok. 10-12 pieczarek
1 duża cukinia
3 kolorowe papryki
ugotowana ciecierzyca (ok. pół szklanki suchej cieciorki ugotować w odpowiedniej ilości wody)
puszka fasoli czerwonej
2 puszki pomidorów
przyprawy: sól, pieprz, pieprz cayenne, papryka
tłuszcz do smażenia

Przygotowanie:
Najpierw dobrze jest pokroić sobie warzywa, bo dodaje się je w dość krótkich odstępach czasu i możemy nie zdążyć z ich przygotowaniem.
Na tłuszczu podsmażamy cebulkę. Kiedy się zeszkli dodajemy obrane i pokrojone pieczarki. Po kilku minutach dodajemy pokrojone papryki. Kroimy cukinię i dodajemy do garnka. Dusimy aż warzywa będą miękkie. Dodajemy cieciorkę, pomidory i fasolę. Mieszamy i doprawiamy. Jeszcze trochę gotujemy, żeby się "przegryzło".

Zamiast ciecierzycy można też użyć czerwonej soczewicy. Raz tak zrobiłam i też było pyszne!

Taki garnek to około 4-5 porcji leczo - zależy jak bardzo jesteśmy głodni i jak duże mamy miseczki :)

Wegetariański obiad VII

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz