wtorek, 17 maja 2016

Orzechowe kuleczki - bez pieczenia

Chodził za mną jakiś deser. Najlepiej szybki, zdrowy i bez pieczenia. Znalazłam bardzo fajny przepis na blogu, którego obserwuję i trochę go zmodyfikowałam. Kuleczki wyszły pyszne :)


Do zrobienia kuleczek potrzebujemy:
1 miarkę orzechów (u mnie włoskie, pekan, brazylijskie i migdały)
2 miarki wiórków kokosowych
1 miarkę masła orzechowego
syrop klonowy
ok. 8 daktyli
nasiona (u mnie chia i sezam niełuskany)
kawałeczki czekolady (nie koniecznie)
bakalie (jeśli ktoś chce)

Przygotowanie:

1. Najpierw wrzucamy orzechy i połowę wiórków do blendera i rozdrabniamy na proszek.
2. Rozdrobnione orzechy przesypujemy do miseczki, a do blendera wrzucamy masło orzechowe, daktyle i syrop klonowy. W oryginalnym przepisie był miód z masłem orzechowym  podgrzane w mikrofali, ale ja nie mam mikrofali, a poza tym podgrzany miód jest niezdrowy. Dlatego nie podam dokładnej ilości syropu klonowego - ja na oko dałam 3 łyżki. Zawsze można dolać odrobinę, jeśli stwierdzimy, że masa jest za sucha i się nie klei. Daktyle powinny być wilgotne. Moje były bez konserwantów, a przez to całkiem suche. Namoczyłam je przez kilka minut w ciepłej wodzie i było ok. Na tym etapie można dodać bakalie (też lepiej byłoby, gdyby nie były całkiem suche).

3. Do masy dodajemy orzechy, resztę wiórków kokosowych i nasiona (np. chia). Masa powinna wyglądać tak:
4. Z masy formujemy małe kuleczki.


Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz