środa, 25 maja 2016

Bezglutenowy placek drożdżowy - super łatwy w przygotowaniu

Do tej pory myślałam, że bezglutenowy placek drożdżowy to będzie prawdziwe wyzwanie - tymczasem okazało się, że placek wyrósł bardziej niż się spodziewałam i był naprawdę pyszny. Jego zrobienie też nie było tak czasochłonne - dałam mu rosnąć zaledwie pół godziny.
Polecam Wam gorąco ten przepis!



Składniki:

Ciasto:
250 ml mleka (użyłam kokosowego domowej roboty)
50 g drożdży (nie miałam świeżych - użyłam mrożonych i w ciepłym mleku dały radę)
2 jajka
150 g cukru + jedna łyżka do drożdży
150 g masła
450 g mąki (użyłam 150  g gryczanej, 150 g ryżowej i 150 g mieszanki z tego wpisu)
owoce (użyłam mrożonej mieszanki porzeczek i malin z Lidla)

Kruszonka:
2 łyżki masła
1/2 szklanki wiórków kokosowych
1/2 szklanki cukru

Przygotowanie:
1. Do ciepłego mleka dodajemy drożdże, 1 łyżkę cukru i 1 łyżkę mąki. Odstawiamy na 15 minut.
2. W tym czasie możemy zacząć rozpuszczać masło.
3. Jajka ubić z cukrem na najwyższych obrotach ok. 2-3 minuty.
4. Do drożdży dodać jajka i wymieszać. Dodać mąkę i wymieszać mikserem.
5. Ciągle miksując dodawać stopniowo masło.
6. Odstawić do wyrośnięcia. Wg. oryginalnego przepisu, ciasto powinno rosnąć godzinę, ale bałam się, że nie zmieści mi się do foremki i po pół godziny przelałam je do blaszki.
7. W czasie kiedy ciasto rośnie zagniatamy kruszonkę.
8. Kiedy ciasto wyrośnie, na wierzchu poukładać owoce i posypać kruszonką.
9. Wstawić do nagrzanego piekarnika na najniższy poziom. Grzanie góra-dół, 170 st. na 50 minut.
10. Po wyjęciu ciasta z piekarnika można dodatkowo polać lukrem :)


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz