piątek, 29 kwietnia 2016

Bułeczki kukurydziane z pestkami dyni


Wczoraj byliśmy  mężem na zakupach i zaszalałam. Kupiłam aż 4 nowe książki, z czego 3 kucharskie :) Zawierają sporo przepisów podzielonych na działy tematyczne. m.in. "domowa piekarnia". Postanowiłam wypróbować dziś przepis na bułki.


Nie jest to mój przepis marzeń. Chciałam zobaczyć czy bułeczki się udadzą i czy będą smaczne. Następnym razem spróbuję mąkę kukurydzianą zastąpić gryczaną. W przepisie jest też niestety kefir. Zastanawiam się jeszcze czym go zastąpić, ale na pewno podejmę próbę modyfikacji receptury. Bułeczki robi się bardzo prosto i szybko.

Składniki:

Ciasto:
- 30 dag mąki kukurydzianej
- 3 jajka
- 2 łyżeczki oleju
- 1 łyżeczka miodu (ja użyłam syropu klonowego)
- 1,5 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki kefiru lub jogurtu naturalnego

Dodatkowo:
- 1 białko jaja
- 1/2 szklanki pestek dyni

Przygotowanie:

Składniki na ciasto mieszamy dokładnie aż otrzymamy elastyczne ciasto. Jeśli jest za gęste możemy dolać odrobinkę wody, jeśli za rzadkie - dosypujemy mąki.
Z ciasta uformować bułeczki. Powinno wyjść około 8 małych bułeczek. Posmarować bułeczki lekko ubitym białkiem i posypać ziarnami.
Piec 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz